Corona virus FAQ

Uiteraard vinden we het enorm spijtig dat je de komende weken niet bij ons kunt komen sporten. We hebben begrip voor het besluit dat de Nederlandse & Belgische overheden genomen hebben om de verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen en we zijn ervan overtuigd dat jij dit ook hebt! Heb je vragen n.a.v. de sluiting van jouw club als gevolg van het Coronavirus? Wellicht vind je het antwoord in deze FAQ!

Staat jouw vraag er niet bij?

Mail deze dan naar de club. Het e-mailadres vind je op de website van de club. Je mag natuurlijk ook een berichtje via Facebook versturen!

Nee, al onze clubs zijn gesloten. Op 15 maart heeft onze  overheid tot deze maatregel besloten om zo de verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.
Op 15 maart heeft de overheid aangekondigd dat sportclubs dicht moeten blijven tot 6 april. Op 23 maart heeft de overheid extra maatregelen aangekondigd die gelden tot 1 juni. Voor sportscholen is echter op 23 maart aangegeven dat zij gesloten dienen te blijven tot 6 april, met de opmerking dat dit mogelijk verlengd kan worden.
Nou en of! Wij hebben een speciaal programma voor jullie gemaakt om ook tijdens de coronacrisis fit te blijven: het “Stay Home, Stay Healthy programma”! Daarnaast hebben we natuurlijk de Anytime Fitness App met meer dan 1.700 workouts die je als lid gratis kunt downloaden!
Voor bevriezen van een lidmaatschap gelden dezelfde voorwaarden als altijd. Je kunt die terugvinden in onze Algemene Voorwaarden op onze website.
Consuwijzer schrijft dat je recht hebt op compensatie voor de tijd dat je geen gebruik kunt maken van je lidmaatschap en dat je dan volgens de wet tijdelijk niet hoeft te betalen. Maar, Consuwijzer zegt ook dat een beroep op dat recht in deze uitzonderlijke tijd mogelijk onredelijk is en dat het verstandig kan zijn om bijvoorbeeld vouchers te accepteren als compensatie. Als compensatie voor de periode dat je geen gebruik kunt maken van de club a.g.v. de coronacrisis, ontvang je zodra we weer open mogen, een voucher met een tegoed voor alle tijd dat de club dicht was. Dit tegoed plakken wij achter je lidmaatschap. Je kunt er ook voor kiezen om deze voucher cadeau te doen aan een familielid, vriend of kennis te geven. Zo laat je hun ook kennis maken met Anytime Fitness en misschien sporten jullie straks wel samen!
We vinden het erg jammer dat je wil opzeggen, maar we begrijpen je vraag. Op dit moment is er sprake van een ongekend uitzonderlijke situatie. Dat je  niet in onze club kunt komen sporten, komt door een ingrijpende maatregel van onze overheid om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen.  Volgens onze Brancheorganisatie NL Actief is er sprake van overmacht en is het daarom niet mogelijk om je lidmaatschap per direct op te zeggen. Natuurlijk kun je altijd opzeggen op het einde van je lidmaatschap. Natuurlijk hopen we van harte dat je lid blijft bij ons. Wist je dat je tijdens  deze coronacrisis gebruik kunt maken van ons unieke “Stay Home, Stay Healthy” programma waarin we elke week nieuwe workouts hebben, lekkere gezonde recepten en leuke challenges? En dat je gebruik kunt maken van de Anytime Fitness App met meer dan 1.700 workouts?
Ja! Als compensatie voor de periode dat je geen gebruik kunt maken van de club a.g.v. de coronacrisis, ontvang je zodra we weer open mogen, een voucher met een tegoed voor alle tijd dat de club dicht was. Dit tegoed plakken wij achter je lidmaatschap. Je kunt er ook voor kiezen om deze voucher cadeau te doen aan een familielid, vriend of kennis te geven. Zo laat je hun ook kennis maken met Anytime Fitness en misschien sporten jullie straks wel samen!